Kalorie: 303 kcal

Jarzębie i Wronia Woda

Niedziela, 13 marca 2011 · dodano: 13.03.2011 | Komentarze 9

Pogoda dziś identyczna jak wczoraj. Grzechem było by nie wyskoczyć gdzieś na chwilkę popedałować. Wczoraj planowałam zdobywanie kolejnych kościółków ale dziś stwierdzam, że niedziela to nie najlepszy dzień do takich "kościelnych" wojaży. Wybór padł więc na Wronią Wodę.
Pakuje manatki do plecaka, uzupełniam wodę w bidonie i ruszam przez Kałuże Kolonię do mostu na Warcie w Załęczu Wielkim, gdzie chwilę przystaje aby uzupełnić płyny.
Most w Załęczu Wielkim © fotoaparatka

Ruszam dalej już terenem w kierunku Bukowców. Do wioski teren okazuje się bardzo przyjazny, jednak dalsza część trasy nie zapowiada się już tak różowo. Błoto, błoto i jeszcze raz błoto, a ja przecież wczoraj umyłam rower. Chwila zastanowienia i ruszam zaliczać kolejne kałuże. Po drodze mijam rowerzystę i od razu robi mi się lżej pod kołami:) Docieram w końcu do głównego punktu mojej wycieczki Wroniej wody. Jest to jezioro zakolowe powstałe przez odcięcie rzecznego meandra Warty.
wronia woda © fotoaparatka

Chwilka postoju w której postanawiam odwiedzić jeszcze jedno do niedawna zupełnie mi nieznane miejsce. Zabieram więc rower i ruszam moim ukochanym terenem, kierując się w stronę Bobrownik. W pewnym momencie zbaczam z owej drogi w przepiękny wąwóz, który prowadzi mnie do opustoszałej wsi Jarzębie, o ile można to miejsce jeszcze tak nazwać. Wieś niegdyś liczyła 10 domostw w 1958 roku mieszkańcy zostali wysiedleni pod pretekstem powstania parku krajobrazowego. I faktycznie park powstał a po zabudowaniach zostały dziś tylko piwnice i przydrożna kapliczka.
Wąwóz prowdzący do opustoszałej wsi © fotoaparatka

Kapliczka w Jarzębiach © fotoaparatka

Warta przy wsi Jarzębie © fotoaparatka

Chwilę jeszcze przechadzam się brzegami Warty z aparatem i wracam do roweru. W drodze powrotnej przez wąwóz towarzyszą mi trzy żółte motyle. Nagle robi się wiosennie i w duszy weselej. Podczas powrotu do domu robię jeszcze jeden przystanek na moście, skąd już zmagając się z wiatrem wiejącym prosto w twarz docieram na obiad.
warta w załęczu wielkim © fotoaparatka

Gość | 11:13 środa, 19 czerwca 2013 | linkuj Witam cię serdecznie w tej wiosce mieszkał mój dziadek i właśnie jego też wysiedlili byłem w tym miejscu ale chyba z 15 lat temu teraz mieszkam w Gorzowie Wlkp.
fotoaparatka
| 11:43 piątek, 18 marca 2011 | linkuj znajomek proszę bardzo i mogę obiecać, że w przyszłości będzie fotek więcej bo pewnie jeszcze nie raz wrócę w tamte tereny :) pozdrawiam

Dziękuję za komentarze i cieszę się, że zdjęcia się podobają ;)
znajomek | 07:15 piątek, 18 marca 2011 | linkuj za fotografie Wroniej Wody i wąwozu do Jarzębii pięknie dziękuję
sikorski33
| 19:51 czwartek, 17 marca 2011 | linkuj Wąwóz -Piękne ujęcie!
Pozdrawiam
jeremiks
| 16:49 wtorek, 15 marca 2011 | linkuj Lubię Twoje fotki :)) Twój nick wręcz idealnie pasuje do właścicielki... pozdrowerek :))
rennsport
| 20:50 niedziela, 13 marca 2011 | linkuj Za interesowałaś mnie tą wsią Jarzębie
i do tego całkiem fajne zdjęcia :)
pozdrawiam :)
sikor4fun-remove
| 20:30 niedziela, 13 marca 2011 | linkuj Kurde ... fajny klimat w tym lesie :D i jeszcze wąwóz ;D Żółte motylki mówisz ? A ja dziś spotkałem Rusałka admirała :]
kamiloslaw1987
| 20:02 niedziela, 13 marca 2011 | linkuj To chyba raczej niedziela jest odpowiednim miejscem na odwiedziny kościoła:)
Ten wąwóz na trzeciej fotce wymiata. Powiedziałbym krnąbrny :D

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa akzes